Free ClipartSamannimiseen kirjaan perustuva, 1930-luvulle sijoittuva elokuva orvosta, rautatieaseman seinien sisällä elävästä pariisilaispojasta joka sotkeutuu kuolleen isänsä mysteeriin.

_______________

Hugo on kaunis ja komea kunnianosoitus elokuvalle. Scorsese yhdistää taitavasti historiaa ja fantasiaa ja saa lastenkirjan tarinan loistamaan kauniisti. Elokuva näyttää myös miten upeasti nykyinen 3D-tekniikka voi toimia elokuvissa positiivisesti, kuvallisesti oikein käytettynä. Ehkä kuvauksella ja 3D-tekniikan käytöllä on tarkoituksena tuoda nykykatsojan silmiin samanlainen Vau-elämys, kuin aikoinaan itse elokuva on tehnyt ensimmäisille katsojille. Siinä se onnistuukin. 3D-efektejä ja kuvausta käytetään kauniisti elokuvan kamera-ajoissa. Tekniikan käyttö ei ole itsetarkoitus, vaan se elävöittää komeasti tarinaa ja näytttää mihin 3D-tekniikka oikein käytettynä pystyy elokuvallisena keinona. Ainoa huono asia elokuvassa on sen pituus, joka saa elokuvan välillä matelemaan turhankin laiskasti. Komeaa katsottavaa kuitenkin ja varmasti kaikkien Oscariensa arvoinen elämys.

****

ClipartHugo is an orphan boy living in the walls of a train station in 1930s Paris. He learned to fix clocks and other gadgets from his father and uncle which he puts to use keeping the train station clocks running. The only thing that he has left that connects him to his dead father is an automaton (mechanical man) that doesn’t work without a special key. Hugo needs to find the key to unlock the secret he believes it contains. On his adventures, he meets George Melies, a shopkeeper, who works in the train station, and his adventure-seeking god-daughter. Hugo finds that they have a surprising connection to his father and the automaton, and he discovers it unlocks some memories the old man has buried inside regarding his past.

_______________


Hugo is a beautiful and a handsome tribute to the movie. Scorsese cleverly combines history and fantasy and children’s story gets to shine beautifully. The film also shows how wonderfully the current 3D technology can work positively in films, visually when used properly. Perhaps the description and use of 3D technology is designed to bring the present to the viewer the same wow-experience, as once the movie is made ​​to the first viewers. That’s it succeeds. 3D effects and the description used for the beautifully movie camera in time. Technology is not an end in itself, but it will liven up the story and handsomely to 3D technology properly used, is capable of a cinematic way. The only bad thing the movie is its length, which makes the film between the crawl even too lazy. Handsome to look at, however, and certainly for all Oscar worth the experience.

(translation by Google)

****

Ohjaaja/ Director: Martin Scorsese

Pääosissa/ Starring: Asa Butterfield, Jude Law, Emily Mortimer, Christopher Lee, Ben Kingsley

  

http://www.youtube.com/watch?v=hR-kP-olcpM

Pictures: www.finnkino.fi/ internet

Trailer: www.youtube.com

Synopsis: www.finnkino.fi / www.imdb.com